Photobucket

Tuesday, June 22, 2010

Surat protes kepada Arsenal


Ada banyak cara yang boleh dilakukan untuk kempen boikot terhadap zionis Israel, salah satunya seperti yang dilakukan gadis cilik dari Palestin ini.

Fatima Zahra, puteri Palestin yang baru berusia tujuh tahun menulis surat kepada para pegawai kelab bola sepak Inggeris Arsenal. Dalam surat pendeknya tersebut, Fatimah Zahra mengecam perilaku zionis Israel yang telah membunuh anak-anak Palestin.

"Israel telah membunuh anak-anak Palestin yang sedang bermain bola ... mengapa anda menyokong Israel?" tanyanya dalam surat yang ditujukan kepada kelab bola sepak Inggeris terkenal Arsenal.

Dalam surat yang dimuat oleh tapak Boycott Israel (inminds.co.uk) itu, Fatima menyatakan bahawa dirinya adalah fans Arsenal, tetapi memutuskan untuk tidak menyukai pasukan bola sepak itu kerana Arsenal menyokong Israel.

Di akhir suratnya, dia menulis "Arsenal is the best" tetapi dicoret. Dengan cara itu Fatima ingin menunjukkan kebenciannya terhadap semua institusi penyokong rejim Zionis.

Kelab bola sepak Arsenal sendiri baru saja menandatangi kesepakatan (26 Februari) untuk mempromosikan Israel sebagai destinasi pelancongan.

Dengan nilai kontrak perjanjian sebanyak 350,000 poundsterling Arsenal rasmi menjadi salah satu alat bagi Israel untuk mempromosikan destinasi pelancongan eksklusif ke wilayah Israel.


Source : ERAMUSLIM


Brotherhood, the Foundation of Glory..




Monday, June 21, 2010

Ikhlas tapi jauh..


Bismillahirrahmanirrahim..


Selepas berbual panjang dengan seorang sahabat, aku terdiam. Kelu tanpa kata. Fikiran melayang-layang entah kemana. Bermacam-macam perkara yang seakan-akan masuk dan beratur menunggu giliran untuk difikirkan.

ok, enough!

Walau apa pun terjadi, aku tetap aku. Memegang prinsip yang sama. Selagi tak bertentangan dengan syari'at. No one can change it! No one can influence me n nobody can stop me!

Biarkan Allah yang menilai. Kerana kehebatan dan kebagusan yang Dia nilai itu lebih bermakna dari kebagusan dan kehebatan dalam nilaian seorang manusia.

Wahai diri, bercerminlah pada peribadi seorang sahabat Rasululllah saw, Handzalah bin Rabi’ Al-Usaidi r.a. Pernah beliau mengatakan kepada dirinya,

"Nafaqo Handzalah! Telah munafik kamu Handzalah!"

Padahal beliau antara sahabat yang sangat dekat dengan Rasulullah saw. Apa yang membuatkan dirinya berkata demikian? Bila ditanya oleh Rasulullah saw, beliau menjawab dengan penuh kejujuran.

Handzalah merasakan bahawa iman yang dimilikinya terasa kuat saat beliau berada dekat dengan Rasulullah saw. Seakan ia menatap syurga dan neraka didepan matanya. Namun ketika kembali sibuk dengan keluarga dan urusan duniawinya, dia merasakan kondisi dirinya sangat berubah.

Subhanallah! begitu peka dan sensitifnya para sahabat terhadap kondisi diri dan hati mereka. Lalu apa yang harus aku ungkapkan untuk keadaan diriku? Adakah seperti yang diungkapkan oleh Handzalah? atau lebih teruk dan buruk dari itu?

Wahai diriku….

Bukankah kamu juga telah mengenal siapa dirimu? Yang lebih banyak sibuk dengan dunia? Diri yang lemah dalam beribadah, terkadang merasa berat berkorban untuk taat? Diri yang banyak bicara dan sedikit bekerja? Terkadang tanpa sedar, bekerja untuk mengharapkan 'sesuatu' dari pandangan manusia? Lalu apakah kamu masih terus melakukan hal itu sedangkan Allah SWT telah menegurmu?

”Aradhitum bil hayatiddunya minal akhirah? "
"Apakah kalian lebih menyenangi dunia daripada akhirat?” [9:38]
Astagfirullah!

Jangan kerana 'sesuatu', kamu menjadi bersemangat untuk membuat dan mengerjakan itu dan ini. Namun saat kamu kehilangan 'sesuatu', pudarlah segala hamasah pada amal dan pengorbanan itu.

Maka, tidak seharusnya kamu terpengaruh dengan bait-bait ungkapan manusia yang memuji-muji kehebatanmu. Tidak perlu kamu selitkan pengharapan untuk membuat sesuatu agar "dilihat" manusia seluruhnya sehingga berbakul-bakul pujian melimpah terhadapmu. Cukup hanya Allah yang melihat. Andai Dia melihat segala amalan yang kamu lakukan walau sekecil zarah sekalipun, itu sudah cukup bererti daripada manusia melihat kamu telah mengorbankan segunung tenaga dan upayamu demi agama.

Nilaian Allah lebih mahal harganya dari dunia dan segala isinya.

Jangan dicemari keikhlasanmu itu..

Ya Allah, letakkan dunia ini ditanganku, bukan sekali-kali dihatiku. Moga redhaMu sentiasa bersamaku.. Amin Ya Robb..


Saturday, June 12, 2010

Girls.. Jom swimming!!



RENANG REMAJA PEREMPUAN!


Tarikh : 18 Jun2010


Tempat : Gombak Bt 9


Masa : 9.00am - 1.00pm


Yuran :
RM 10


Sasaran :
Remaja 12 - 17 tahun ( perempuan sahaja )


** Berkumpul di pejabat JIM Melawati jam 8.00am, pengangkutan ke Gombak Bt 9 disediakan


hubungi :
Kak Mia ( 012-645 6228 )
Kak Yatt ( 013-6298720 )
Kak Yong ( 013-3060673 )


CEPAT2!! TEMPAT TERHAD!
First come, first serve!!


"Ajarilah anak-anak kalian berkuda, berenang dan memanah"
[HR Bukhari & Muslim]



Tuesday, June 8, 2010

PALESTINE: MALAYSIANS ARE WITH YOU



FORUM UMUM PALESTIN
Palestine: Malaysian Are With You

Tarikh: 9 Jun 2010 (Rabu)
Masa: 8.00 - 11.30 malam
Tempat: Dewan Sivik MBPJ, Petaling Jaya



Panelis2:
Ust.Hasanuddin Mohd. Yunus
YB Khalid Samad
Secretary General of Churches of Malaysia (Dr. Herman Shastry)
Hadil El-Khouly
Dr IR Selamat Aliman
Rep. Haluan Palestin


Persembahan istimewa:
Sajak Palestin oleh Hishamuddin Rais
Nasyid Palestin oleh Muadz
Tayangan Multimedia

Maklumat lanjut hubungi Sdra Zaharuddin
0126167819

Sebarkan! Sebarkan! Sebarkan!


Sunday, June 6, 2010

Program Cuti Sekolah utk adik-adik!


Bismillahirrahmanirrahim..

Iklan jap...

utk adik2 yg sedang bercuti...

>> KLIK IMAGE UTK PROSES TUMBESARAN <<


Friday, June 4, 2010

Israel memang niat bunuh



Berita Harian Online

Oleh Norfatimah Ahmad, Nazura Ngah dan S Anand Kumar


2010/06/04

BERIBU-ribu penduduk Turki menyembahyangkan jenazah aktivis misi bantuan Gaza yang menjadi mangsa serangan ganas komando Israel  di perairan antarabangsa, dekat Palestin, Isnin lalu.
BERIBU-ribu penduduk Turki menyembahyangkan jenazah aktivis misi bantuan Gaza yang menjadi mangsa serangan ganas komando Israel di perairan antarabangsa, dekat Palestin, Isnin lalu.


Aktivis tunjuk bukti tentera Zionis mahu hapus sukarelawan

KUALA LUMPUR: Sukarelawan Malaysia dan dari negara lain yang berada atas kapal Mavi Marmara yakin serangan tentera Israel terhadap kapal itu Ahad lalu sehingga mengorbankan sekurang-kurangnya 10 aktivis sebagai satu serangan dan pembunuhan terancang.

Dakwaan itu berdasarkan serangan menggunakan peluru hidup tanpa amaran, kehadiran dua helikopter berlegar-legar di ruang udara berhampiran kapal seawal jam 2 pagi dan serangan awal pagi ketika aktivis Islam sedang menunaikan solat Subuh.
Ketua Misi Lifeline 4 Gaza (LL4G), Noorazman Mohd Samsuddin yang menyertai misi bantuan kemanusiaan Gaza bersama sembilan rakyat Malaysia, berkata apabila tentera Israel menggunakan peluru hidup, ia bermakna mereka berniat untuk membunuh aktivis.

“Jika hanya mahu menawan kapal, tidak perlu guna peluru hidup kerana kami tidak bersenjata. Serangan awal pagi ketika aktivis Islam menunaikan solat Subuh menguatkan lagi teori itu.

“Jika mahu memeriksa kapal, mereka sepatutnya memberi amaran dan memperkenalkan diri dulu. Jika betul ada amaran, kami akan memberhentikan kapal kerana aktivis tidak sekali-kali ingkar arahan pihak berkuasa jika diarah menyerah diri.

“Tiada sebab kami mahu melawan kerana kapal tidak membawa senjata api, sebaliknya hanya bantuan kemanusiaan untuk rakyat Palestin,” katanya ketika dihubungi di Jordan, semalam.

Pandangan beliau disokong aktivis negara lain, Mattias Gardell dan Henning Mankell, kedua-duanya dari Sweden yang turut menuduh Israel merancang untuk melakukan pembunuhan di atas kapal berkenaan.
“Kami ialah saksi kepada pembunuhan terancang,” kata Mattias yang juga pakar sejarah. Beliau berada atas Mavi Marmara bersama isterinya yang juga sejarawan, Edda Manga.

“Ini adalah serangan tentera terhadap misi bantuan kemanusiaan di perairan antarabangsa.

“Adalah mengejutkan Israel bertindak di luar batasan. Ramai penumpang kapal menganggap komando Israel akan membunuh semua orang. Mereka ketakutan.

“Amat pelik jika ada orang anggap tidak perlu pertahankan diri. Adakah anda patut duduk saja dan kata bunuh saya,” katanya kepada radio awam sejurus tiba di Istanbul, Turki bersama hampir 500 aktivis yang dipetik oleh agensi berita AFP.

Henning, penulis cerita jenayah terkenal Sweden yang berada atas kapal lain pula menyifatkan tindakan Israel itu adalah pelanunan di laut antarabangsa.

Sementara itu, Bulent Yildirm, ketua badan kebajikan Islam Turki yang mengetuai kempen memecahkan sekatan Israel terhadap Gaza, mendakwa askar Israel membunuh aktivis secara rambang apabila memasuki Mavi Marmara yang mengetuai enam kapal lain bagi membawa bantuan ke Gaza.

Seorang lagi sukarelawan Malaysia yang juga Pengerusi Aqsa Syarif, Hasanuddin Mohd Yunus, berkata jika tentera Yahudi mahu menyekat kapal itu daripada meneruskan pelayaran, mengapa perlu melepaskan tembakan rambang termasuk menggunakan peluru hidup.

Beliau berkata, tentera Israel tidak harus bertindak kejam sehingga perlu melepaskan tembakan ke arah sukarelawan, sebaliknya boleh memikirkan cara lain untuk mendesak mereka menyerah diri.

“Saya menyaksikan sendiri bagaimana tentera Israel menembak tepat ke arah dahi seorang sukarelawan dari Turki sehingga otaknya terkeluar. Mereka juga menembak seorang petugas media dari Indonesia dan peluru terkena dada hanya kerana dia mahu merakamkan gambar kekejaman tentera Yahudi atas kapal,” katanya.

Wakil Pertubuhan Himpunan Lepasan Institut Pendidikan Malaysia (Haluan) Palestin, Al Hami Husain Suhaimi pula yakin ia adalah serangan terancang untuk menawan Mavi Marmara berdasarkan pengawasan tentera Israel terhadap kapal itu sejak jam 2 pagi.

Beliau berkata, sebelum serangan jam 4.30 pagi, dua helikopter berlegar di ruang udara berhampiran kapal seolah-oleh menunggu masa sesuai untuk menyerang.
“Kami menjangkakan selepas solat Subuh dan bersarapan, kapal mula menghampiri Gaza dan meminta kebenaran untuk memasuki wilayah itu.

“Israel lebih awal bertindak. Selain kapal diekori tentera menaiki dua bot laju yang cuba menaiki kapal, mereka menembak dengan peluru asap untuk memudahkan pergerakan. Semua tindakan itu menggambarkan serangan dibuat secara terancang untuk menawan kapal kami,” katanya.


Thursday, June 3, 2010

DEMO SOLIDARITI LIFELINE 4 GAZA (LL4G) – MEMBEBASKAN PALESTIN

Salam..

Maklumat terkini berkaitan demo esok..

Tarikh : 4 Jun 2010 ( Jumaat )

Masa : Jam 2.00 petang (Berkumpul & Taklimat)

Tempat Berkumpul : Perkarangan Menara Tabung Haji Jln Tun Razak KL

Arah Tuju Perarakan : Kedutaan Amerika (Sebarang perubahan akan dimaklumkan kemudian)



Berikut adalah maklumat penting:-

1. Demo ini adalah anjuran LL4G di mana Aqsa Syarif di antara NGO yang bergabung dan menjadi JKuasanya.

2. Aqsa Syarif Pusat diketuai oleh Dr Hafidzi atau wakilnya.

4. Semua peserta demo dianjurkan menggunakan kenderaan awam ke kawasan Menara Tabung Haji iaitu keluar di LRT Station KLCC atau Ampang Park sebelum solat Jumaat dan solat Jumaat di Masjid Tabung Haji atau Masjid KLCC.

5. Taklimat oleh JKuasa LL4G akan diadakan di Perkarangan Tabung Haji pada jam 2.00 petang sebelum berarak.

8. Pakaian: Kemeja T Aqsa Syarif, Button batch AQSA, Head Band Aqsa, Mufler, Cap (uruskan di peringkat Negeri/daerah).

12. Sila pastikan semua ahli berada di kelompok LL4G dan bukan yang lain.

13. Banyakkan berzikir, niat, kefahaman & semangat yang jelas bagi meraih keridhaan Allah dan membebaskan Bumi Palestin dan Masjidil Aqsa melalui "Pengemblingan Ummah - Membebaskan Al-Aqsa"


Semoga diberkati Allah..

Jumpa disana!


Apa kata mereka?


Ini yang dinamakan tipu yahudi..




credit 2 akh zulk jam [JIMedia] for this such a nice video!


Tuesday, June 1, 2010

Demo Bantahan [1 jun 2010 - selasa]


Gambar sekitar demonstrasi bantahan atas serangan terhadap konvoi LL4G dan penghantaran memo kpd kedutaan US. InsyaAllah demo besar2an akan diadakan Jumaat ini, 4 JUN 2010. Maklumat lanjut akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

JOM TURUN RAMAI-RAMAI!!
LET SHOW OUR SOLIDARITY!!